ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

مجله پزشکی و سلامت

بررسی مقالات پزشکی

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

mm
مجله پزشکی و سلامت بررسی مقالات پزشکی

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

برای انجام ارتودنسی و بر طرف کردن ناهنجاری های دندانی دیگر نیازی به اضطراب و ترس نیست. با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه درمان ارتودنسی انواع مختلفی از روش های درمان به وجود آمده است که علاوه بر تسریع در روند درمان عوارض کمتری نیز برای بیماران در پی دارد.

 

ارتودنسی به روش دیمون چگونه انجام می شود؟

از جدید ترین متد درمان ارتودنسی روش دیمون است که امروزه جایگزین شیوه های قدیمی ارتودنسی شده است. در روش ارتودنسی قدیمی باید با کش های خیلی کوچک سیم را به براکت ها متصل نمود. اما در روش دیمون دیگر نیازی به وجود کش ها و یا گره استیل برای اتصال به براکت ها نیست. بعد از قرار گیری وایر داخل براکت ها درب آن ها به طور خودکار بسته می شود.

 

براکت ها در ارتودنسی دیمون قابلیت باز و بسته شدن خودکار دارند. در روش دیمون با توجه به باز و بسته شدن خودکار سیم به براکت متصل می شود. تیوب های محکم در این سیستم موجب شده است تا وایر های ارتودنسی به خوبی در آن حرکت کنند. همه ی فعالیت های وایر در روش دیمون بر روی سطح بیرونی تیوب صورت می گیرد و هیچ فعالیتی بر کف آن ندارد. این نحوه عملکرد تفاوت عمده ای بین براکت های معمولی و براکت های دیمون است.

 

 

 

ویژگی های ارتودنسی دیمون چیست؟

در این روش چون از کش برای اتصال براکت به سیم استفاده نمی شود در نتیجه کودکانی که علاقه مند به انتخاب کش های رنگی هستند نمی توانند از این روش انتخاب کنند.

 

براکت های دیمون نسبت به براکت های معمولی کوچک تر هستند در نتیجه جلوه ای بهتر را برای بیماران به وجود می آورد. کوچک بودن براکت ها مانع تجمع بیش از حد باکتری ها شده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کنند. اما هزینه بالای براکت های دیمون ممکن است برای برخی از بیماران مشکل ساز باشد و توان پرداخت هزینه آن را نداشته باشند.

 

خوشبختانه براکت های دیمون به دلیل داشتن تنظیمات خاص نیازی به مراجعه متعدد به متخصص ارتودنسی نیست. در واقع تعداد جلساتی که باید برای تنظیم مجدد مراجعه کنید کاهش پیدا می کند.

 

درمان ارتودنسی با اعمال فشار بر روی دندان ها انجام می گیرد و این فشار دردی به همراه دارد که با گذشت زمان کاهش می یابد. در سیستم دیمون اعمال فشار کمتر بوده و درنتیجه درد کم تری برای بیمار به وجود می آورد. اما این کم بودن نیروی فشار تاثیر منفی بر روی نتیجه ارتودنسی نخواهد داشت.

 

در ارتودنسی با براکت های معمولی از حلقه های الاستیکی استفاده می کنند که این حلقه ها عامل اصطکاک و فرسایش دندان ها می شوند. اما در روش دیمون حلقه ها الاستیکی حذف می شوند و اصطکاک کمتری به دندان ها وارد می شود که خطر پوسیدگی دندان ها کاهش پیدا می کند.

 

 

 

طول درمان ارتودنسی دیمون چقدر است؟

درمان ارتودنسی در تمام روش ها دارای میانگین مدت زمان یکسانی هستند که بسته به نوع ناهنجاری و سن بیمار ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. در کل برای درمان ارتودنسی دیمون حدود 6 تا 24 ماه زمان نیاز است تا به طور کامل نا هنجاری برطرف گردد. اما طول درمان در ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی معمولی کوتاه تر است.

 

هرچقدر در سن کم درمان را آغاز کنید نتیجه بهتر و روند درمان سریع تر اتفاق می افتد.

 

 

 

هزینه درمان در ارتودنسی دیمون

در ارتودنسی با توجه به روش درمان و نوع مواد استفاده شده هزینه ارتودنسی متفاوت است.

 

ارتودنسی دیمون به دلیل استفاده از براکت هایی با قفل و بست خودکار گران تر از ارتودنسی با براکت های معمولی است، البته نا گفته نماند که تعداد جلسات مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تنظیمات و بررسی مجدد دستگاه ارتودنسی در محاسبه های هزینه ها بی تاثیر نمی باشد.

 

 

 

طبق بررسی نظر بیمارانی که از سیستم ارتودنسی دیمون استفاده کرده اند، نتایج حاصل از این روش بسیار موثر تر و کوتاه تر از روش سنتی ارتودنسی است. سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت جسمانی است که عدم درمان مشکلات دندانی ممکن است مشکلات دیگری مانند درد های مفصل گیجگاهی را برای بیماران به وجود آورد.

 

لینک منبع

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | 16:44 | نویسنده : mm |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.